چگونه ساعت مطالعاتی خود را افزایش دهیم؟!

✔️یکی از روش های جالب استفاده از کرنومتر است! ⏱با این وسیله حتی اگر ساعت رُند نشده باشد میتوانید براحتی درس خواندن را شروع کنید!!! کرنومتر دربیشتر مواقع باعث افزایش ساعت مطالعه می شود!

✔️دشمنان وقت (گوشی موبایل ، تلویزیون )؛ این مشکل را نه تنها دانش آموزان بلکه افراد دیگر نیز دارند و وقت بسیاری را صرف گوشی و یا تماشای تلویزیون میکنند.
بعضی مواقع برای کار کوچک گوشی در دست میگیرید اما ناگهان میبینید زمان زیادی را صرف آن کردید.تایم استفاده از این وسایل را محدود کنید!

✔️هنگام درس خواندن از استرس های الکی پرهیز کنید! فکر کردن به این که سر جلسه کنکور امکان دارد چه اتفاقی رخ دهد یا تا چند ماه بعد میرسید مطالب مورد نظرتان را جمع کنید یا نه، فقط از لحاظ ذهنی شما رو عقب میندازه و اذیت میکند!

✔️گاهی افراط یا تفریط مطالعاتی باعث کاهش میزان مطالعه میشود! 📋
برای مثال اگر برنامه ریزی کردید که دوازده ساعت مطالعه کنید اما با توجه به زمان بیداری و خواب 💤خود،میبینید که به این میزان مطالعه نمیرسید،دست از مطالعه نکشید!!!!
درست است که هدف شما برای امروز۱۲ ساعت بوده، اما کم خواندن بهتر از هرگز نخواندن است!!! اگر نصف این مقدار هم مطالعه کنید بهتر از این است که بطور کل از درس خواندن دست بکشید!!! و روز خود را از دست بدهید، پس بخاطر ساعت مطالعاتی غیر ایده آل ناامید نشوید و خود را سرزنش نکنید! بلکه تصمیم بگیرید روزهای بعد عملکرد بهتری داشته باشید!