برنامه روزانه داشته باشید
 
✨قبل از شروع مطالعه در ابتدای هرروز کارهایی که میخواهید در طول روز انجام بدهید را یادداشت کنید از جمله فواید نوشتن برنامه های روزانه می توان به موارد زیر اشاره کرد👇

💠 ایجاد نظم:
تنظیم یک لیست وظایف به شما کمک خواهد کرد که برای انجام کارها برنامه ریزی کنید ، با نوشتن وظایف شما قادر هستید به ذهنتون نظم بدید و کارها را به جزء های کوچک تبدیل کنید و آنها را سازماندهی کنید و سپس به انجام آنها بپردازید .

💠 الویت بندی:
با تنظیم لیست وظایف شما تمامی کارهایتان را پیش رو دارید و میتوانید انجام آنها را الویت بندی کنید و این یک تمرین موثر در انجام کارها و مدیریت وظایف است .

💠 مسئولیت پذیری:
عمل نوشتن باعث در ذهن ماندن میشود و این به خودی خود باعث میشود شما را نسبت به آنچه که نوشته اید مسئولیت پذیر کند و این یعنی احساس مسئولیت به خود.

💠 مدیریت زمان:
نوشتن وظایف به شما در مدیریت زمان کمک میکند و شما میتوانید با برنامه ریزی در انجام کارهایتان زمان های زیادی را ذخیره کنید .

✅ حس خوب:
این مورد را جدی بگیرید ! نوشتن لیست وظایف و انجام آنها به شما انرژی میدهد و شما را سرحال نگه میدارد و فقط نیمه خالی را هم در نظر بگیرید اگر عمل نکنید لیست به شما انرژی منفی میدهد .

💠 جلوگیری از استرس:
یکی دیگر از فواید تنظیم لیست کارهای روزانه جلوگیری از ایجاد استرس است ، وقتی شما لیست کارهایتان را داشته باشید و طبق برنامه ریزی انجام شده جلو بروید و انرژی های انجام کارها را جذب کنید مطمئن باشید جایی برای ورود استرس باقی نگذاشته اید چون شما مدیریت وظایف داشته اید.