تمرکز حواس در کلاس درس

بیش‌تر افراد با آن‌که با اشتیاق فراوان و تمرکز خوب در کلاس درس حاضر می‌شوند و به معلم گوش می‌سپارند، پس از چند دقیقه حواسشان پرت می‌شود و وقتی به خود می‌آیند می‌بینند دقایقی گذشته و در این مدت کاملاً در جای دیگری بوده‌اند. همه‌ی ما توانایی متمرکز شدن را داریم. نوشتن یک داستان یا مجذوب فیلم سینمایی شدن و... همگی به تمرکز نیاز دارند؛ ولی گاهی اوقات افکار شما پراکنده است و ذهنتان از موضوعی به موضوع دیگر کشیده می‌شود. در چنین مواقعی نیاز دارید یاد بگیرید چگونه حافظه‌ی خود را تقویت کنید.

هنگامی که در کلاس درس هستید و ذهن شما با تکالیفی که دارید، ساعت صرف غذا یا هر چیز دیگری پر شده است به خودتان بگویید: «حواست را جمع کن و به درس توجه کن».

به هر حال تا حدی که ممکن است اجازه ندهید تمرکزتان به هم بریزد و این هشدار را با خودتان تکرار کنید. وقتی متوجه شدید فکرتان منحرف شده است به خودتان بگویید: «الان این‌جا باش» و به‌آرامی توجه خود را به موضوعی که می‌خواهید برگردانید. به عنوان مثال در حال مطالعه هستید که ناگهان متوجه می‌شوید حواس شما به یک خاطره یا چیز دیگری پرت شده است. در این هنگام به خود بگویید: «الان این‌جا باش» و به‌آرامی با نگاه کردن به سؤالات عناوین مطالب و غیره تمرکز خود را به موضوع مطالعه برگردانید. تا جایی که امکان دارد آن را حفظ کنید. داشتن تمرکز در کلاس درس اهمیت بسیاری دارد. برای این‌که بتوانید یادگیری مؤثری داشته باشید سعی کنید هنگام مطالعه و کلاس درس تمرکز کافی داشته باشید. حین تدریس معلم باید تمرکز عالی داشته باشید تا بتوانید تمام مطالب را به طور کامل یاد بگیرید.