💎نحوه مطالعه درس ریاضی💎

درس ریاضی، از جمله درس هایی است که اکثر شما کنکوری های عزیز علاقه چندانی به مطالعه اون ندارید و با اکراه و بی میلی سراغ این درس میرید، برای اثبات این قضیه کافیه نگاهی به آمار و ارقام این درس در کنکور سال های اخیر بندازید. در کنکور سال ۹۶ در زیر گروه تجربی ۴۲۰۱۰۲ نفر ریاضی رو زیر ۲۰ درصد در کنکور پاسخ دادن. و فقط ۲۷۱۴۰ نفر ریاضی رو در رنج ۴۰ تا ۶۰ درصد پاسخ دادن. این آمار به وضوح به ما این هشدار رو میده که با پاسخ دادن به نیمی از سوالات میتونیم از تعداد خیلی زیادی از رقبا در کنکور پیشی بگیریم و خودمون رو آماده قبولی در رشته های تاپ بکنیم.

برای همین به کنکوری های عزیز توصیه میکنیم که به هیچ عنوان از مطالعه این درس غافل نشید و حتما برای پیشرفت در این درس برنامه خاصی داشته باشید.


💯 اما چطوری ریاضی رو مطالعه کنیم که به درصد های عالی در این درس برسیم و نتیجه فوق العاده ای در کنکور کسب کنیم؟


🔴 پیش خوانی کنید. بدون شک معجزه پیش خوانی شما رو شگفت زده میکنه. از امروز تصمیم بگیرید که قبل از اینکه دبیر مدرسه مبحث خاصی رو تدریس کنه، شما حتما قبل از حضور در کلاس درس، در حد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مطلب جدید رو از کتاب درسی روخوانی کنید، این کار باعث میشه، زمانی که دبیر تدریس میکنه شما از کلیت کار باخبر باشید و بهتر مفاهیم رو درک کنید.


🔴 گام اول: حضور فعال در کلاس درس رو جدی بگیرید و سعی کنید در کلاس درس مدرسه، تمامی مفاهیمی که تدریس میشه رو به خوبی یاد بگیرید. حتما از نکته‌هایی که استاد تدریس میکنه، یادداشت بردارید و تمامی مثال هایی که توسط استاد مطرح میشه رو در کلاس پاسخ بدید.


🔴 گام دوم: در منزل، همون مبحث هایی که در همون روز یادگرفتید رو، مطالعه کنید. برای اینکار نگاهی سریع بر یادداشت های کلاس تون بندازید و درسنامه کتاب کمک آموزشی رو برای نکته های بیشتر به خوبی مطالعه کنید و خلاصه ای کامل برای اون مبحث خاص( به عنوان مثال مشتق) تهیه کنید.


🔴 گام سوم: بعد از مطالعه کامل درسنامه و یادداشت ها و همینطور تهیه خلاصه، نوبت به تست زنی میرسه. در این مرحله تا جایی که زمان دارید، تست آموزشی بزنید. به هیچ عنوان از اشتباه حل کردن یک تست ناراحت نشید. شما تست میزنید تا اشتباه کنید. حتما پاسخ نامه تشریحی کتاب تست رو بررسی کنید، این کار باعث میشه تا راه حل های جدید برای پاسخ گویی به یک تست یاد بگیرید.


🔴 گام چهارم: تست آزمونی بزنید. بعد از این که سه گام بالا رو به طور کامل و موفق طی کردید. نوبت به تست زنی آزمونی میرسه. برای اینکار باید تعداد مشخصی تست رو در مدت زمان معینی پاسخ بدید. تست آزمونی سرعت و دقت شما رو به طرز قابل توجهی بالا میبره و بهتون کمک می‌کنه که در آزمون های آزمایشی نتیجه های خوبی به دست بیارید.

با انجام این ۴ گام، از ریاضی لذت ببرید.