تکنیک های تست زنی

1️-نقطه شروع خود را انتخاب کنید.برخی از داوطلبان به ترتیب و اساس چینش سولات جواب میدهند و برخی دیگر براساس علاقه و درس ساده تر و مورد علاقه شروع به پاسخگویی میکنند.
توصیه میشود با درسهای آسانتر و مورد علاقه شروع کنید چون این روش باعث میشود :
– ضریب امیدواری بالا رود
– ضریب اعتماد به نفس بالا میرود
– باعث صرفه جویی در وقت میشود
– باعث مقابله با هیجان شروع آزمون میشود و به مهار التهاب اولیه می انجامد.

2️-همیشه سعی کنید متن سوال را به دقت و آرامش تمام بخوانید و بفهمید سوال از شما چه خواسته است. زیرا با فهمیدن متن سوال و دقت در آنچه از شما خواسته شده به نیمی از پاسخ دست یافته اید.

3️-با پاسخگویی به سولات ساده و اجتناب از درگیر شدن با سولات دشوار در وقتتان صرفه جویی کنید و سرعت تست زنی خودرا افزایش دهید.

4️-به خاطر داشته باشید در هر درس نمره ای که بابت پاسخگویی به سولات ساده یا دشوار به دست می آورید یکسان است پس اول به سولات ساده جواب بدهید.

5️-در کنکور فقط سواد شما را نمی سنجند , علاوه بر سواد سرعت , دقت و هوش شما را نیز می سنجند.

6️-همیشه تعداد معدودی از داوطلبان هم فرصت و هم توانایی آن را دارند که به همه سولات جواب درست بدهند پس اگر با سوال یا سوالات سختی روبرو شدید خودتان را نبازید و با آرامش به ادامه پاسخ بپردازید . شاید این سوال یا سوالات برای همه سخت باشد.

7️-تستهای موجود در هر آزمونی را می توان به دو دسته تست های سرعتی و تست های قدرتی تقسیم کرد:

- تست های سرعتی معمولا محفوظات , سرعت انتقال و سرعت عمل شما را می سنجد پس حافظه , مهارت و تسلط شما بر دروس مختلف را می سنجد.
-تست های قدرتی برخلاف تست های سرعتی معمولا درک و فهم , قدرت تجزیه و تحلیل , مقایسه , دسته بندی , توانایی به کار بستن , ارتباط دادن , خلاقیت داشتن و سایر لایه های عمیق تر ذهنی را میسنجد.
- به خاطر داشته باشید که در تست های سرعتی , معمولا اما نه همیشه , اولین حدس صحیح تر میباشد مگر اینکه (شتاب زده عمل کرده باشیم – تمرکز نداشته باشیم – بدنه سوال را به خوبی نخوانده باشیم ).


8️-اشتباه در محاسبات عددی معمولا ناشی از شتاب و عدم تمرکز است, پس شتابتان را کنترل کنید و تمرکزتان را افزایش دهید .
برای دقت بیشتر سرعت را از دست ندهید، تعادل در سرعت و دقت رابیاموزید .


9-در تمرینهای تستی که انجام میدهید جوابها را همیشه چک کنید تا از این راه , ضریب بی دقتی را کاهش دهید و هم باز آموزی و یادآوری روشهای حل مسئله را درونی کنیم .
با ارزوی موفقیت