⭕️ شیوه های موثر مرور اطلاعات

✅ چند استراتژی ساده که برای بخاطر آوردن طولانی مدت اطلاعات می توانید از آنها استفاده کنید.

 ◀️ مرور بلافاصله: چند دقیقه وقت بگذارید و مطالبی را که یادگرفته اید بلافاصله پس از یادگیری مرور کنید. این کار کمک میکند تا شما بفهمید که مطالب را یاد گرفته‌اید یانه. همچنین زمان مطالعه و یادگیری شما را در مرور بعدی کاهش می دهد. هنگام بازخوانی مطالب، مطالعه موثر را فراموش نکنید. بعنوان مثال در هنگام بازخوانی مجدد شاید فقط نیاز باشد که عنوان فصل و عناوین داخلی ونکات بلد شده را مطالعه کنید.

◀️ بازنویسی مطالب: بازنویسی و مرتب سازی یادداشت ها یک روش دیگر برای مرور اطلاعات می باشد. این کار شاید به نوعی وقت تلف کردن به نظر برسد. اما نوشتن یک روش موثر برای محکم کردن آموخته های شماست. تحقیقات نشان میدهدبازنویسی یادداشت‌ها کمک میکند ما به وضوح بیشتری در درک و یادگیری مطالب برسیم. یک روش برای بازنویسی اطلاعات، ترسیم نقشه ذهنی می باشد. این کار بخصوص برای بازنویسی یادداشت‌ها و نکات کلیدی فوق العاده است. چراکه مجبور به برقراری ارتباط بین مفاهیم  و موضوعات می‌شویم.

◀️ مرورهای مرتب و با برنامه: به یاد داشته باشید که انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت نیازمند سعی و تلاش می باشد. لذا مهم است که اطلاعات بصورت مکرر مرور شود. بهترین زمان های مرور، یک روز ، یک هفته و یک ماه بعد از اولین مرور می باشد. بعد از این ها نیز هر چند ماه یکبار باید مرور انجام گیرد. اطمینان حاصل کنید که یک جدول زمانبندی برای مرورهای خود تهیه کرده اید. این کار کمک می کند تا شما بدانید زمان مرور بعدی هر درس یا مطلب کی می باشد.